Z kibica turysta

Zgodnie z szacunkami podczas Euro 2012 Polskę ma odwiedzić blisko milion kibiców. Polska Organizacja Turystyczna (POT) zastanawia się jak fanów piłki nożnej przemienić w turystów, którzy do kraju nad Wisłą powrócą w przyszłości w celach turystycznych i wypoczynkowych.

 

Zainteresowanie Polską wśród obcokrajowców ma zostać zwiększone w wyniku kampanii promocyjnej Polski, którą POT prowadzi od 8 czerwca na rynkach: niemieckim, francuskim i brytyjskim. Celem kampanii jest przekonanie zagranicznych gości, że Polska to nie tylko kraj, w którym odbędą się Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, ale również miejsce warte odwiedzenia w celach turystycznych i biznesowych.

 

Przed rozpoczęciem kampanii POT zleciła przeprowadzenie badania wizerunku Polski wśród Niemców, Francuzów i Brytyjczyków. Wynika z nich, że Polska często łączona jest z Euro 2012. O tym, że Polacy będą współgospodarzami przyszłorocznej imprezy słyszało 35% Brytyjczyków*, 29% Francuzów i 53% Niemców. POT chce jednak wykorzystać zainteresowanie naszym krajem, które wywołuje Euro 2012 i kibiców, którzy przyjadą dopingować swoje drużyny, zachęcić do ponownej wizyty w Polsce.

 

W tym celu akcja POT zwraca uwagę także na pozasportowe walory Polski. Jednym z nich mają być przedstawienie naszej ojczyzny jako dobrego miejsca do organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych. Pomocne w tym mają być <a href="http://storage.pot.potsite.pl/data/PDF/Poland_Meetings_and_Events_Industry_Report_2011/">materiały multimedialne</a> oraz katalogi mające być bazą wiedzy dla planistów, chcących lepiej poznać ofertę spotkań biznesowych w Polsce. Katalog został przygotowany w wersji <a href="http://storage.pot.potsite.pl/data/PDF/Polska-site-inspection-pl/">polskiej</a>, <a href="http://storage.pot.potsite.pl/data/PDF/Polska-site-inspection/">angielskiej</a>, <a href="http://storage.pot.potsite.pl/data/PDF/Polska-inspektion-von-out/">niemieckiej</a> i <a href="http://storage.pot.potsite.pl/data/PDF/Polska-plan-du-site/">francuskiej</a>.

 

Badanie zlecone przez POT dostarcza także informacji o wizerunku Polski w oczach Francuzów, Niemców i Brytyjczyków. Niemcy postrzegają Polskę jako kraj wolnorynkowy i rozwijający się, który posiada tradycję i historię. Dla Brytyjczyków Polska jest inspirującym miejscem, które wzbudza emocje oraz jest różnorodne. Francuzi zwracają zaś uwagę, że Polska to nowoczesny kraj wolnorynkowy, który cały czas się rozwija.

 

* wszystkie dane za <a href="http://www.pot.gov.pl/index.php?option=com_rubberdoc&view=doc&id=3164&format=raw">Badanie skuteczności kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych: niemieckim, brytyjskim i francuskim: przed kampanią</a>

 

Tomasz Janus

Wiadomości EURO 2012:

V Turniej piłki nożnej dla dzieci i młodzieży

CEL MPREZY: - centralne obchody jubileuszowego 5 roku działalności ...
czytaj więcej

Księża z diecezji gliwickiej najlepsi w turnieju futsalowym

Zwycięstwem reprezentantów diecezji gliwickiej zakończył się w Strzelcach ...
czytaj więcej

Galeria EURO 2012

Obejrzyj fotogalerię

Modlitwa Sportowca

Boże, dziękuję Ci za radość, jaką daje sport i gra. Dziękuję Ci za koleżeństwo i przyjaźń, jakich dzięki nim doświadczam. Nie pozwól, bym w zwycięstwie był wyniosły, a w porażce tracił nadzieję. Wszystko, cokolwiek stworzyłeś, wychwala Ciebie, także ciało człowieka, które w tak cudowny sposób ulepiłeś z prochu ziemi. Pomóż mi wysławiać Cię we wszystkim, a w końcu daj mi nagrodę, jaką obiecałeś zwycięzcy. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.
czytaj więcej

Goście

Szczęść Boże. Bardzo się cieszę, że ta strona wreszcie zaistniała. Oby była okazją do jeszcze lepszego ...
czytaj wiecej