Z kibica turysta
Zgodnie z szacunkami podczas Euro 2012 Polskę ma odwiedzić blisko milion kibiców. Polska Organizacja Turystyczna (POT) zastanawia się jak fanów piłki nożnej przemienić w turystów, którzy do kraju nad Wisłą powrócą w przyszłości w celach turystycznych i wypoczynkowych.
Zainteresowanie Polską wśród obcokrajowców ma zostać zwiększone w wyniku kampanii promocyjnej Polski, którą POT prowadzi od 8 czerwca na rynkach: niemieckim, francuskim i brytyjskim. Celem kampanii jest przekonanie zagranicznych gości, że Polska to nie tylko kraj, w którym odbędą się Mistrzostwa Europy w piłce nożnej, ale również miejsce warte odwiedzenia w celach turystycznych i biznesowych.
Przed rozpoczęciem kampanii POT zleciła przeprowadzenie badania wizerunku Polski wśród Niemców, Francuzów i Brytyjczyków. Wynika z nich, że Polska często łączona jest z Euro 2012. O tym, że Polacy będą współgospodarzami przyszłorocznej imprezy słyszało 35% Brytyjczyków*, 29% Francuzów i 53% Niemców. POT chce jednak wykorzystać zainteresowanie naszym krajem, które wywołuje Euro 2012 i kibiców, którzy przyjadą dopingować swoje drużyny, zachęcić do ponownej wizyty w Polsce.
W tym celu akcja POT zwraca uwagę także na pozasportowe walory Polski. Jednym z nich mają być przedstawienie naszej ojczyzny jako dobrego miejsca do organizacji spotkań i wydarzeń biznesowych. Pomocne w tym mają być <a href="http://storage.pot.potsite.pl/data/PDF/Poland_Meetings_and_Events_Industry_Report_2011/">materiały multimedialne</a> oraz katalogi mające być bazą wiedzy dla planistów, chcących lepiej poznać ofertę spotkań biznesowych w Polsce. Katalog został przygotowany w wersji <a href="http://storage.pot.potsite.pl/data/PDF/Polska-site-inspection-pl/">polskiej</a>, <a href="http://storage.pot.potsite.pl/data/PDF/Polska-site-inspection/">angielskiej</a>, <a href="http://storage.pot.potsite.pl/data/PDF/Polska-inspektion-von-out/">niemieckiej</a> i <a href="http://storage.pot.potsite.pl/data/PDF/Polska-plan-du-site/">francuskiej</a>.
Badanie zlecone przez POT dostarcza także informacji o wizerunku Polski w oczach Francuzów, Niemców i Brytyjczyków. Niemcy postrzegają Polskę jako kraj wolnorynkowy i rozwijający się, który posiada tradycję i historię. Dla Brytyjczyków Polska jest inspirującym miejscem, które wzbudza emocje oraz jest różnorodne. Francuzi zwracają zaś uwagę, że Polska to nowoczesny kraj wolnorynkowy, który cały czas się rozwija.
* wszystkie dane za <a href="http://www.pot.gov.pl/index.php?option=com_rubberdoc&view=doc&id=3164&format=raw">Badanie skuteczności kampanii promocyjnej Polski na rynkach zagranicznych: niemieckim, brytyjskim i francuskim: przed kampanią</a>
Tomasz Janus